Co jeść po treningu?

Co jeść po treningu?

Decydując się na różnego rodzaju sporty i aktywności fizyczne często zapominamy o tym jak ważny jest posiłek po treningu. To co powinniśmy spożywać po treningu – zależy w głównej mierze od jego rodzaju, czasu i porze dnia.

W takim razie co powinniśmy spożywać? Przede wszystkim nasza dieta po wysiłkowa powinna opierać się na produktach o wysokim indeksie glikemicznym. Jest on dosyć obszernie przedstawiony w internecie i więcej na jego temat znajdziesz na przykład pod tym artykułem https://www.aptekagemini.pl/poradnik/zdrowe-odzywianie/indeks-glikemiczny-co-to-jest-i-jak-go-sprawdzic-w-produktach/  . Produkty o dobrym indeksie glikemicznym są bardzo szybko przyswajane przez nasz organizm. Pozwala na szybkie dostarczenie odpowiedniej ilości glikogenu, zanim organizm zacznie pobierać białko w celu dostarczenia energii – co jest bardzo niechcianym efektem w przypadku ćwiczeń siłowych. Jaki jest zalecany czas spożywania posiłku po wysiłku? Według badań zaleca się czas nie dłuższy niż dwie godziny od treningu.

W takim posiłku powinniśmy również dostarczyć niedobory białka. Po treningu wzrasta nasz metabolizm przez co zapotrzebowanie na białko potrafi wzrosnąć o nawet 50%! Dlatego ważne jest uzupełnienie diety po treningowej o wysokiej jakości białko – takie jak twaróg, jogurt, mleko, chude mięso, ryby i jaja.

Trening siłowy

Po treningu siłowym ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości białka do organizmu. Tak jak wcześniej wspominaliśmy, organizm może szukać dodatkowej energii w postaci białka. Dlatego jeżeli naszym celem jest budowanie masy mięśniowej – nie może zabraknąć białka wysokiej jakości w naszej diecie. Zasadza jedzenia po treningu siłowym opiera się na przekąsce złożonej z węglowodanów prostych – do 30 minut po treningu. Następnie warto zjeść posiłek złożony z białka i węglowodanów – do 2 godzin po treningu!

Trening wieczorny

Po treningu wieczornym trzeba uzupełnić zapasy energii i białka w taki sposób, aby ciało mogło odpowiednio się zregenerować podczas snu. Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale mięśnie regenerują się właśnie podczas snu. Dlatego nie należy kłaść się głodnym – ani zajadać niezdrową żywnością.

Tak jak powyżej, najlepszym rozwiązaniem będzie wysokiej jakości biało z przetworów mlecznych i drobiowych. Małą porcja węglowodanów również będzie tutaj mile widziana.

W jedzeniu po treningu najważniejsze jest pełnowartościowe jedzenie i wysokiej jakości białko. Swoje wyboru w produkty opieraj na indeksie glikemicznym, który pokaże Ci co powinieneś jeść. Wbrew pozorem, nie jest to bardzo trudna i skomplikowana rzecz! Więcej sprawdzonych porad znajdziecie w poniższym filmiku!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz