Jak ćwiczyć na siłowni?

Jak ćwiczyć na siłowni?

Bierny i niezdrowy tryb życia powoli odchodzi w niepamięć. Aktualnie w modzie jest chodzenie na siłownię, cluby fitness, crossfit czy inne tego typu rzeczy. Popularne sieciówki pękają w szwach od nowych, zagorzałych amatorów treningów siłowych. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, że nieprawidłowo wykonujemy ćwiczenia siłowe. Jaki może mieć to efekt? Na siłownie niezwykle prosto nabawić się kontuzji, a długotrwałe błędne wykonywanie ćwiczeń siłowych może mieć destrukcyjny wpływ na posturę naszego ciała. Zatem w jaki sposób prawidłowo ćwiczyć? Jak się za to profesjonalnie zabrać?

Pomoc profesjonalisty

Oczywiście najłatwiejszym i najlepszym zarazem sposobem będzie wynajęcie indywidualnych lekcji u profesjonalnego instruktora. Taki idealnie wyćwiczy u Ciebie prawidłową technikę ćwiczeń. Ważne, aby decydować się na usługi profesjonalisty. Niedoświadczony instruktor może nauczyć Cię złych nawyków, które potem bardzo ciężko poprawić. Warto tutaj zaznaczyć, że lepsze sieciówki mają swoich własnych, opłaconych instruktorów. Zawsze przynajmniej jeden powinien być na sali – nie krępuj się i śmiało pytaj takiego o rady i sprostowanie Twojej techniki.

Skup się na technice

Technika jest najważniejszym elementem całego treningu siłowego. Jeżeli nie stać Cię na wynajęcie instruktora, nie chodzisz na dobra siłownię, lub ćwiczysz w piwnicznych warunkach to na ratunek przychodzą Ci filmy instruktażowe z prawidłową techniką wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Aktualny rynek jest niezwykle kompletnie rozwinięty, dlatego nie ciężko znaleźć filmy w tym temacie. Dla przykładu tutaj przedstawiona została prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń siłowych na klatkę.

Odpowiedni plan treningowy

Jeżeli posiadasz już odpowiednią technikę to warto skupić się na prawidłowym planie treningowym. Nieodpowiednio dobrany do naszych potrzeb może powodować znikomy efekt w postaci przyrostów, jak i w drugą stronę – może powodować przetrenowanie organizmu. Istnieje wiele dobrych planów treningowych, które można dobrać ze względu na nasze własne oczekiwania. Również pod tym względem rynek odpowiednio się rozwinął i nie ciężko coś tutaj znaleźć. Tu znajdziesz ciekawe informacje na ten temat.

Jak powinien wyglądać odpowiedni trening?

Tutaj zagadnienie jest bardzo rozległe. Przede wszystkim każdy trening siłowy należy rozpocząć odpowiednią rozgrzewką. Jest to bardzo ważny, nierozłączny aspekt każdego treningu siłowego. Pozwala on odpowiednio rozgrzać mięśnie i stawy co skutecznie zapobiega wielu kontuzjom. Nigdy nie rozpoczynaj treningu bez rozgrzewki! Samych technik ćwiczenia również jest bardzo wiele. Mam na myśli tutaj odpowiednie serie i ilości powtórzeń. Jeżeli jesteś początkujący to tak jak wcześnie już wspominaliśmy – skup się na technice. Nie przesadzaj z ciężarami! Na początku warto używać odpowiednich ciężarów, które pozwolą Ci na odpowiednie wykonanie poszczególnych serii. Pamiętaj aby swoje własne ego zostawić na wycieraczce przed siłownią! Sam trening można zakończyć ćwiczeniami typowymi na kardio. Można tu skorzystać z typowych urządzeń – bieżnie czy rowerek. Dobrym rozwiązaniem jest również skakanka, która bardzo szybko i efektownie Cię zmęczy!

Zdrowe jedzenie

Bądź cierpliwy

Cierpliwość to podstawowa cecha w jaką powinieneś się uzbroić. Bez podstawowej wiedzy, techniki nie oczekuj nie wiadomo czego. Przyrost czystej masy mięśniowej jest wbrew pozorom niewielki, który w zależności od konkretnego przypadku, szacuje się na poziomie 0,5 kg na miesiąc. Jak widzisz nie są to kosmiczne liczby. Aby efekt  był widoczny potrzeba sporo czasu. Dlatego tak ważna jest tutaj również systematyczność. Skup się na tym aby nie opuszczać żadnego treningu. To bardzo ważne bo od tego zależy Twoje dalsze samozaparcie w dążeniu do osiągnięcia upragnionej sylwetki.

Dieta jest równie ważna co sam trening!

Zapamiętaj to sobie. Bez odpowiedniej diety sam trening siłowy niewiele Ci da. Dieta jest równie bardzo szerokim pojęciem, która zależna jest od bardzo wielu czynników. Można ją sobie samemu wyznaczyć – jednak jest to bardzo trudne zadania – zwłaszcza dla początkujących. Dlatego dla osiągnięcia najlepszych efektów warto zastanowić się nad rozwiązaniem cateringowym. Takie coś zapewni Ci odpowiednią ilość marko składników w Twojej diecie. Problem jedzenia będziesz miał z głowy, a efekty zobaczysz szybciej niż Ci się to wydaje!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

1 komentarz do wpisu “Jak ćwiczyć na siłowni?”

  1. Nie sądziłem, że ćwicząc na siłowni, podnosząc ciężary aż tak skóra się niszczy, nie mówiąc już o odciskach. Kumple, którzy dłużej już trenują polecili mi krem afterworkout, faktycznie dużą ulgę przynosi, a skóra szybko się regeneruje.

Dodaj komentarz