Jak mądrze się odchudzać?

Jak mądrze się odchudzać?

Zapewne wielu z nas niejednokrotnie w swoim życiu podjęło decyzję odchudzania. I o ile sam pomysł jest jak najbardziej dobry – często mniej lub bardziej świadomie bardzo źle go egzekwujemy. Drastyczne obcięcie kalorii jest wręcz szokiem dla organizmu co jak można się domyślać nie jest dla niego dobre. Często popełniamy również małe błędy przez co proces odchudzania nie jest dla nas satysfakcjonujący lub wręcz niewidoczny. Jeżeli chcesz się dowiedzieć w jaki sposób mądrze się odchudzać – koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Odpowiednio się przygotuj

Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z odchudzaniem powinieneś odpowiednio do tego przygotować swój organizm. Przede wszystkim możesz zacząć wprowadzać dni płynne. O co tu chodzi? Co kilka pierwszych dni procesu odchudzania przyjmuj tylko i wyłącznie posiłki w postaci napojów. Świeże soki czy zupy świetnie się tutaj sprawdzą. Dzięki takiemu zabiegowi Twój żołądek skutecznie się obkurczy, a organizm odda zapas wody. Sprawi to, że odczucie głodu będzie znacznie mniejsze i dzięki temu Ty nie będziesz podjadać pomiędzy posiłkami.

Cierpliwość to podstawa

Aby skutecznie i przede wszystkim trwale zrzucić zbędne kilogramy potrzebny jest czas. Jest to proces złożony i zdecydowanie czasochłonny, dlatego na szybkie i ogromne efekty nie ma co liczyć. Przyjmuje się, że zdrowe jest zrzucacie od 0,5 do 1 kg masy ciała na tydzień. Zatem z tego co widzimy, zrzucenie większej ilości tkanki tłuszczowej może zająć trochę czasu. Wykorzystaj ten czas i stopniowo zmieniaj swoje nawyki żywieniowe.

Zróżnicowana i zdrowa dieta

Jeżeli ktoś myśli, że odchudzanie musi być nudne i niesmaczne – jest jak najbardziej w błędzie. Poświęcając chwilę czasu można przygotować sobie niezwykle smaczne dania. Eksperymentuj i sprawdzaj to co Tobie podoba się najbardziej. Znajdź swoje zdrowe smaki i skutecznie wykorzystuj je w swojej diecie. Ważne, aby dieta była bogata w składniki i minerały. Zadbaj również o to, aby w Twojej diecie zgadzał się bilans makroskładników. Więcej na ten temat znajdziesz tu https://www.sklep-presto.pl/wiadomosc/makroskladniki-odzywcze-w-diecie-czym-sa-podzial-makroskladnikow/11214/  .

Deficyt kaloryczny

Wielu z nas tak naprawdę nie zdaje sobie sprawy z tego jak wygląda proces odchudzania. Każdy z nas ma swój bilans kaloryczny, którego trzymanie się sprawia, że nie tracimy ani przybieramy na wadze. Jest on zależny od wielu czynników naszego organizmu, płci, wagi czy stylu życia i aktywności fizycznych w ciągu dnia. Aby skutecznie chudnąć musimy zadbać o to, aby każdego dnia utrzymywać deficyt kaloryczny. Aby go ustalić – zapoznaj się z tym artykułem.

Pozytywne nastawienie

Błędem jest nastawianie się od odchudzania w sposób negatywny. Odchudzanie kojarzy nam się z głodówką, jedzeniem niezbyt smacznych posiłków i ciężkimi aktywnościami fizycznymi. Jeżeli podejdziemy do tego w niewłaściwy sposób to jak najbardziej tak będzie. Jednak przy odpowiednio wyliczonym deficycie kalorycznym, dobranej do niego diecie i kilkunastominutowych treningach przynajmniej 3 razy w tygodniu – efekty będą zauważalne i skuteczne. Znajdź rzeczy które lubisz, a odchudzanie na pewno nie będzie katorgą.

Dodaj komentarz