Jak wdrożyć aktywność fizyczną do codziennego życia?

Jak wdrożyć aktywność fizyczną do codziennego życia?

Aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie w naszym codziennym życiu. Pomaga spalać tkankę tłuszczową, poprawia naszą sylwetkę, zwiększa odporność, jak i wzmacnia nasze ciało. Zalet aktywności fizycznych jest bardzo wiele, lecz wciąż tak wielu z nas żyje w sposób bierny. Często ogranicza nas do tego nasz zawód i brak czasu. Ciągnie to za sobą wiele konsekwencji – takich jak wahania nastroju, czy nawet depresje. Jak temu zaradzić i w jaki sposób wdrożyć do codziennego życia aktywność fizyczną?

Od czego zacząć?

Jeżeli chcesz coś zmienić w swoim życiu to przede wszystkim musisz zacząć od głowy. Wszystko zaczyna się właśnie tu – wszelkie nowe pomysły jak i wątpliwości do nich się odnoszące. Jeżeli chcesz coś zmienić to koniecznie musisz nastawić się na to psychicznie. Po prostu zacznij! Nie odkładaj niczego na później i najlepiej zacznij już dzisiaj. Jeżeli zaczniesz i masz prawdziwe chęci zmiany to gwarantuję Ci – wszystko się uda!

Zaczynając warto najpierw przemyśleć co tak naprawdę chcemy robić myśląc o aktywności fizycznej i jakie są tak naprawdę nasze potrzeby.  Pomyśl, co lubisz robić i co mogłoby sprawiać Ci przyjemność. Lubisz jeździć na rowerze? Może bardziej interesuje Cię basen? Wszystko zależy tutaj od Ciebie! Ty sam będziesz najlepiej wiedział za co powinieneś się zabrać. Jeżeli jednak nie masz pomysłu lub brak Ci czasu do tych aktywności, a dalej chcesz coś zmienić w swoim życiu – nic straconego! W dalszej części artykułu postaramy Ci pomóc również z tym problemem!

Zacznij!

Jeżeli już coś wymyśliłeś i masz jakiś plan co do rozpoczęcia swojej przygody ze sportem – nie zwlekaj i po prostu zacznij. Jeżeli nie masz pewności co do sukcesu z daną aktywność – pamiętaj, że zawsze możesz zacząć na próbę! Jeżeli nie przypadnie Ci to do gustu i będziesz znosić prawdziwe katorgi decydując się na daną aktywność – nie zmuszaj się. Aktywności fizycznych są setki i na pewno w końcu znajdziesz coś co będzie Ci sprawiało mnóstwo frajdy!

Systematyczność!

Systematyczność w dążeniu do aktywnego trybu życia jest tak naprawdę najważniejsza. Systematyczność buduje rutynę, która codziennie będzie zrywała Cię z łóżka do porannego biegania, lub wieczornej jazdy na rowerze. Cokolwiek by się nie działo staraj się nie unikać treningów. Ważnym jest, żebyś zbudował swoje własne tempo i plan treningowy. Trenuj lub ćwicz aktywnie według własnych możliwości i zapotrzebować. Nie musisz się katować. Wystarczą dwie lub trzy sesje w tygodniu i to zdecydowanie wystarczy, aby aktywność fizyczna pozytywnie wpłynęła na Twój organizm.

Świadomość!

Bądź świadomy pozytywnych skutków oddziaływania aktywności fizycznych na Twoje zdrowie, samopoczucie i ciało! W chwilach zwątpienia przypominaj sobie o tych skutkach. Pozytywnie będzie motywowało Cię to do dalszych treningów. Obserwuj swój progres i koniecznie go notuj! Na przykład w przypadku biegania, zapisuj swoje czasy na konkretne odległości. Jeżeli będziesz naocznie widział postępy w tym co robisz – będzie skutecznie Cię to napędzało do dalszego działania. Idąc w drugą stronę – w przypadku braku postępu nie zniechęcaj się! Wszystko przyjdzie w swoim czasie, a w ostateczności pamiętaj, że najważniejszy jest sam czyn trenowania, a nie to czy stajesz się lepszy, czy nie!

Dziel się wynikami!

Nic tak nie zachęca ludzi do działania niż możliwość pochwalenia się tym innym, prawda? Dlatego wykorzystaj to na swoją korzyść. Jeżeli chęć pochwalenia się swoim treningiem lub inną aktywnością będzie skutecznie motywowała Cię do dalszych treningów – skorzystaj z Social Mediów. Oczywiście nie można się tutaj zatracić i nadmiernie przesadzać! Chwal się tylko wybranym osobom – swoim najbliższym.

Ciesz się!

Pamiętaj, robisz to dla siebie i dla własnej przyjemności. Dlatego czerp radość z aktywności, którą uprawiasz. Nic na siłę! Jeżeli musisz zmuszać się do uprawiania danego sportu – poszukaj czegoś innego. Pamiętaj! Momenty słabości zawsze przychodzą! Może wystarczyć tylko przez to przejść i znów odzyskasz chęć do ćwiczenia swojego ulubionego sportu.

Pomysły na codzienną aktywność

Jeżeli nie masz czasu na uprawianie sportu lub nie wiesz za co się zabrać to mamy dla ciebie kilka ciekawych i niezwykle przydatnych pomysłów, od których możesz zacząć zmienianie swojego życia.

Poranna gimnastyka!

Nic nie daje większej energii niż poranna gimnastyka. Jest to jednak niezwykle trudna czynność zwłaszcza dla początkujących. Ciężko jest z rana znaleźć odpowiednią motywację. Jak już nam się to uda to niesie to za sobą masę pozytywnych następstw. Twój mózg budzi się do pełnej aktywności na resztę dnia. Poza tym dostarczasz masę tlenu do narządów wewnętrznych i mięśni. Istnieje wiele planów treningowych na poranną gimnastykę i tak naprawdę można tutaj dobierać ćwiczenia do woli.

Bieganie!

Jest to na pewno bardzo tani sport. Wystarczą wygodne, przewiewne ubrania i sportowe obuwie. Biegać możesz praktycznie o każdej porze dnia, jednak zaleca się rano lub wieczorem. Zdecydowanie pozytywnie wpłynie to na rozwój endorfin w Twoim organizmie, odpowiedzialnych za poczucie radości i szczęścia. Bieganie na pewno przybliży Cię do zdrowego trybu życia!

Ćwiczenia kardio

Takie ćwiczenia w szybkim tempie pozwalają na redukcję tkanki tłuszczowej z naszego organizmu. Tutaj również sposobów jest bardzo dużo. Dla przykładu świetną postacią kardio jest skakanka. Zaledwie pół godziny codziennego treningu pozwoli palić tkankę tłuszczową.  Możemy również decydować się na bieżnie na siłowni lub po prostu biegi sprinterskie.

Siłownia

Bardzo często wybierana forma aktywności. Nic dziwnego, gdyż z odpowiednim planem treningowym jesteśmy w stanie w szybkim tempie zbudować masę mięśniową i siłę. Dzięki temu jesteśmy w stanie również poprawić swoją sylwetkę. Jest to wręcz świetna forma aktywności fizycznej. Należy jednak ćwiczyć z głową, gdyż nieodpowiednio wykonywane ćwiczenia mogą spowodować nieprzyjemne kontuzje. Jeżeli nie wiesz jak się za to zabrać to wynajmij trenera personalnego! W zaledwie kilka sesji opanujesz wszelkie potrzebne Ci ćwiczenia!

Taniec!

Świetna opcja w przypadku kobiet. Motywacja do ćwiczeń przychodzi kobietom naturalnie ciężej. Jednak kobiety znacznie częściej od mężczyzn wybierają taniec. Jest to świetna forma do aktywnego poruszania się. Można się wręcz zaskoczyć jak męczący jest taniec. A to z kolei prowadzi do spalania tkanki tłuszczowej i produkcji endorfin – czyli dokładnie to co chcemy osiągnąć. Jest to również świetna opcja dla par, gdy chcemy znaleźć wspólne zajęcie i zainteresowanie!

Spacery!

Nie masz czasu na uprawianie sportu? Nic specjalnie Cię nie interesuje? Zwykły spacer wbrew pozorom również jest aktywnością fizyczną. Jeżeli nie masz czasu w tygodniu i ciężko Ci się za cokolwiek zabrać – spróbuj wrócić z pracy spacerem! Na początku może być to trudne jednak z czasem na pewno wejdzie w nawyk. Spacer intensywniejszym ruchem również pozytywnie wpływa na nasz organizm. Zastanów się nad tą opcją!

Pływanie!

Już ostatnią naszą propozycją jest pływanie. Polska gospodarka sportowa na szczęście skutecznie się rozwija dlatego aktualnie jest wiele pływalni do użytku publicznego. Sprawdź w necie gdzie znajduje się najbliższa pływania i nie zwlekając wybierz się tam! Systematyczne pływanie skutecznie rozwinie Twoje mięśnie, a w przypadku gdy pracujesz siedząc – pozytywnie wpłynie na Twoją postawę. Dodatkowo pływanie jest przydatną umiejętnością i nigdy nie wiesz kiedy może Ci się przydać!

Jak widać opcji jest naprawdę wiele. Ćwiczenia aktywne można wdrożyć w swoje życie na wiele sposobów i nie ma tu żadnych ograniczeń. Najważniejsze, aby wybrać odpowiedni dla nas sport. W przypadku nietrafienia z pomysłem nie można się zniechęcać. Szukaj do skutku a na pewno znajdziesz. I pamiętaj – w sporcie liczy się systematyczność!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 3,33 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz